Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAT526 | ELEMANTER DİFERANSİYEL GEOMETRİ II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
ELEMENTER DİFERENSİYEL GEOMETRİ II hakkında temel kavramları ve teoremleri vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Murat BABAARSLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğriler teorisine hakimdir. | 2 | Serret Frenet vektörlerini bulabilir. | 3 | Oskülatör hiperdüzlemleri bilir. | 4 | Yüzeyler teorisine hakimdir. | 5 | Bertrand eğri kavramını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğriler teorisi, özel eğriler, parametre değişimi, regüler eğri, Serret-Frenet vektörleri, normal rektifiyan ve oskülatör düzlemler, eğrilikler ve eğriliklerin geometrik anlamları, küresel eğriler, Bertrand eğri çifti. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğriler teorisi | | | 2 | Özel eğriler, parametre değişimi, regüler eğri | | | 3 | Özel eğriler, parametre değişimi, regüler eğri | | | 4 | Özel eğriler, parametre değişimi, regüler eğri | | | 5 | Serret-Frenet vektörleri | | | 6 | Serret-Frenet vektörleri | | | 7 | Normal rektifiyan ve oskülatör düzlemler | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Normal rektifiyan ve oskülatör düzlemler | | | 10 | Eğrilikler ve eğriliklerin geometrik anlamları | | | 11 | Eğrilikler ve eğriliklerin geometrik anlamları | | | 12 | Eğrilikler ve eğriliklerin geometrik anlamları | | | 13 | Küresel eğriler | | | 14 | Küresel eğriler | | | 15 | Bertrand eğri çifti | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. H. H. Hacısalihoğlu, Diferensiyel Geometri, İnönü Üniversitesi Fen Ed. Fak. Yayınları Mat. No 2 1983.
B. O'Neill, Semi Riemannian Geometry-With Applications to Relativity, New York, Academic Press Inc. (1983).
M. Berger and B. Gostiaux, Differential geometry: Manifolds, Curves and Surfaces, Springer-Verlag New York 1987.
M. Do Carmo, Differential Geometry of Curves and Surfaces, Prentice-Hall (1976). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |