Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BBB639KESME ÇİÇEK YETİŞTİRME TEKNİKLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere; kesme çiçeklerin önemini, dünyada ticareti en fazla yapılan kesme çiçek türlerinin yetiştirme tekniklerini ve kesme çiçeklerde uygulanan hasat sonrası işlemleri açıklayarak bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Dr. Tuğba KILIÇ
Öğrenme Çıktıları
1Kesme çiçeklerin bitkisel üretim içerisindeki önemini açıklar.
2Kesme çiçek üretiminde kültürel işlemleri ve çoğaltma tekniklerini uygular.
3Kesme çiçek yetiştiriciliğinde hasat öncesi ve hasat sonrası karşılaşılan sorunları analiz eder.
4Kesme çiçeklerde iklim istekleri ile yetiştirme teknikleri arasında ilişki kurar.
5Kesme çiçek üreticilerinin karşılaştıkları problemleri çözer.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Başka bir husus bulunmamaktadır.
Dersin İçeriği
Kesme çiçeklerin tanımlanması, sınıflandırılması ve ekonomik önemi, gül, karanfil, kasımpatı, zambak ve gerbera türlerinin tanıtımı, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri (ekim/dikimden hasada kadar yapılan uygulamalar, kültürel işlemler, çoğaltma, hasat) kesme çiçeklerde hasat sonrası uygulamalardır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Süs Bitkilerinin tanımı, sınıflandırılması ve ekonomik önemi
2Kesme çiçeklerin tanımı, sınıflandırılması ve kesme çiçek pazarı
3Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gül I
4Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gül II
5Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Karanfil I
6Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Karanfil II
7Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gerbera I
8Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gerbera II
9Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Kasımpatı I
10Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Kasımpatı II
11Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Zambak I
12Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Zambak II
13Kesme çiçeklerde hasat sonrası işlemler: boylama, paketleme, depolama ve nakliye
14Kesme çiçeklerde hasat sonrası işlemler: boylama, paketleme, depolama ve nakliye
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-İyi Tarım Uygulamaları Işığında Karanfil Yetiştiriciliği. Kazaz, S., Yılmaz, S., Tekşam, İ., Ünlü, A., Devran, Z., Zengin, S., Çelik, İ., Öztop, A., Arı, N., Göçmen, M., Aydınşakir, K., Fırat,A.F., Aktaş, A., 2008. Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü. -Her Yönüyle Gül ve Gül Yetiştiriciliği. Baktır, i. 2018. Hasad yayıncılık. -Süs Bitkileri Yetiştiriciliğinde İyi Tarım Uygulamaları. Özzambak, E., İsfendiyaroğlu, M., Zeybekoğlu, E., Kahraman Ö. 2007. Ege Üniversitesi Ders Kitabı. -Caring for Cut Flowers. Jones, R. 2001. Landlinks press. -Flower Breeding and Genetics. Anderson N.O. 2007. Springer. -Postharvest Biology and Technology of Cut Flowers and Potted Plants. Reid, M.S., Jiang, C.Z. 2012. CRC Taylor and Francis Group. -Youtube, kişisel web sitesi (sonerkazaz.com)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Quiz370
Ev Ödevi230
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Staj durumu bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı111
Quiz313
Derse Katılım14342
Tartışma14114
Bireysel Çalışma6848
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Quiz için Bireysel Çalışma3618
Ev Ödevi236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr