|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BBB639 | KESME ÇİÇEK YETİŞTİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere; kesme çiçeklerin önemini, dünyada ticareti en fazla yapılan kesme çiçek türlerinin yetiştirme tekniklerini ve kesme çiçeklerde uygulanan hasat sonrası işlemleri açıklayarak bilgi ve beceri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Arş. Gör. Dr. Tuğba KILIÇ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kesme çiçeklerin bitkisel üretim içerisindeki önemini açıklar. | 2 | Kesme çiçek üretiminde kültürel işlemleri ve çoğaltma tekniklerini uygular. | 3 | Kesme çiçek yetiştiriciliğinde hasat öncesi ve hasat sonrası karşılaşılan sorunları analiz eder. | 4 | Kesme çiçeklerde iklim istekleri ile yetiştirme teknikleri arasında ilişki kurar. | 5 | Kesme çiçek üreticilerinin karşılaştıkları problemleri çözer. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Başka bir husus bulunmamaktadır. | Dersin İçeriği | Kesme çiçeklerin tanımlanması, sınıflandırılması ve ekonomik önemi, gül, karanfil, kasımpatı, zambak ve gerbera türlerinin tanıtımı, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri (ekim/dikimden hasada kadar yapılan uygulamalar, kültürel işlemler, çoğaltma, hasat) kesme çiçeklerde hasat sonrası uygulamalardır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Süs Bitkilerinin tanımı, sınıflandırılması ve ekonomik önemi | | | 2 | Kesme çiçeklerin tanımı, sınıflandırılması ve kesme çiçek pazarı | | | 3 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gül I | | | 4 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gül II | | | 5 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Karanfil I | | | 6 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Karanfil II | | | 7 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gerbera I | | | 8 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gerbera II | | | 9 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Kasımpatı I | | | 10 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Kasımpatı II | | | 11 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Zambak I | | | 12 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Zambak II | | | 13 | Kesme çiçeklerde hasat sonrası işlemler: boylama, paketleme, depolama ve nakliye | | | 14 | Kesme çiçeklerde hasat sonrası işlemler: boylama, paketleme, depolama ve nakliye | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -İyi Tarım Uygulamaları Işığında Karanfil Yetiştiriciliği. Kazaz, S., Yılmaz, S., Tekşam, İ., Ünlü, A., Devran, Z., Zengin, S., Çelik, İ., Öztop, A., Arı, N., Göçmen, M., Aydınşakir, K., Fırat,A.F., Aktaş, A., 2008. Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü.
-Her Yönüyle Gül ve Gül Yetiştiriciliği. Baktır, i. 2018. Hasad yayıncılık.
-Süs Bitkileri Yetiştiriciliğinde İyi Tarım Uygulamaları. Özzambak, E., İsfendiyaroğlu, M., Zeybekoğlu, E., Kahraman Ö. 2007. Ege Üniversitesi Ders Kitabı.
-Caring for Cut Flowers. Jones, R. 2001. Landlinks press.
-Flower Breeding and Genetics. Anderson N.O. 2007. Springer.
-Postharvest Biology and Technology of Cut Flowers and Potted Plants. Reid, M.S., Jiang, C.Z. 2012. CRC Taylor and Francis Group.
-Youtube, kişisel web sitesi (sonerkazaz.com) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Quiz | 3 | 70 | Ev Ödevi | 2 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Staj durumu bulunmamaktadır. |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 3 | 1 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 | Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|