Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Lisans Programları

İLETİŞİM FAKÜLTESİ - HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK - LİSANS



Program Tanımları
Kuruluş
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümümüz 2019 yılında eğitim-öğretim hayatına başlamıştır. Bölümde 3 doktor öğretim üyesi ile Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında 3 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Bozok Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü İletişim Fakültesi içerisinde yer alan dinamik bir bölümdür. Diğer iletişim bilimine ait bölümlerde olduğu gibi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü de sosyal bilimlerin diğer alanları ile yakın ilişki içerisindedir. Bireylerarası mikro iletişimden, toplumu anlamaya yönelik makro sosyolojik bakış açısının kazandırıldığı bölümde; Psikoloji, Sosyal Psikoloji gibi disiplinlerarası ilişkiler mevcutken toplumun farklı hedef kitlelerini anlamaya yönelik sosyolojik perspektifte öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır. Dört yıllık müfredat ile öğrencilere, hem kamu hem de özel sektörde ihtiyaç duyacakları tüm akademik ve uygulamaları donanımların kazandırılması hedeflenmektedir. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümümüzde iki eğilim söz konusudur. Bu bağlamda bölümümüz iki Anabilim Dalından oluşmaktadır. Öğrenciler kendi akademik ilgileri doğrultusunda geniş seçmeli ders imkanları ile Halkla İlişkiler ya da Reklamcılık alanlarında uzmanlaşma imkanlarına sahip olmaktadır. Halkla İlişkiler de uzmanlaşmayı tercih eden öğrenciler; Kriz İletişimi, Sosyal Sorumluluk, İmaj ve İtibar Yönetimi, Kurumsal ve Örgütsel Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanyaları, Kurumsal İletişim, Etkinlik Yönetimi vb gibi çeşitli dersleri seçerek uzmanlaşmayı tercih edebilirler. Reklamcılık alanında uzmanlaşmayı tercih eden öğrenciler ise, Reklam Kampanyacılığı, Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Tüketici Davranışları, Medya Planlaması, Radyo ve Televizyon Reklamcılığı gibi teorik ve uygulamalı derslerle kendilerini yetiştirebilirler. Programın birinci ve ikinci yıllarındaki dersler öğrenciye alan ile ilgili temel bilgileri verir iken üç ve dördüncü yıldaki dersler öğrenciye ileride yönelmek isteyebileceği özel alanlara ait, bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaya yöneliktir.
Kazanılan Derece
Bu bölümün genel amacı öğrencileri özel ve kamu sektöründe her türlü reklam ve halkla ilişkiler alanını kapsayan görev ve sorumlulukları üstlenebilecek uzmanlar olarak yetiştirmektir. Bu bölümden mezun olan öğrenciler bir üst programlara geçiş yapabileceği gibi sektörde ilgili alanlarda da faaliyet gösterebileceklerdir. Reklam ajanslarında, yayın hizmeti veren kuruluşlarda veya her türlü halkla ilişkiler faaliyeti uygulayan özel ve kamu kuruluşlarında istihdam olanağı bulabilmektedirler.
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yatay geçiş yada dikey geçiş yapan öğrenciler için ders içerikleri incelenerek uygun olan ders saydırmaları yapılmaktadır.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Program Profili
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümümüzde iki eğilim söz konusudur. Bu bağlamda bölümümüz iki Anabilim Dalından oluşmaktadır. Öğrenciler kendi akademik ilgileri doğrultusunda geniş seçmeli ders imkanları ile Halkla İlişkiler ya da Reklamcılık alanlarında uzmanlaşma imkanlarına sahip olmaktadır. Halkla İlişkiler de uzmanlaşmayı tercih eden öğrenciler; Kriz İletişimi, Sosyal Sorumluluk, İmaj ve İtibar Yönetimi, Kurumsal ve Örgütsel Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanyaları, Kurumsal İletişim, Etkinlik Yönetimi vb gibi çeşitli dersleri seçerek uzmanlaşmayı tercih edebilirler. Reklamcılık alanında uzmanlaşmayı tercih eden öğrenciler ise, Reklam Kampanyacılığı, Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Tüketici Davranışları, Medya Planlaması, Radyo ve Televizyon Reklamcılığı gibi teorik ve uygulamalı derslerle kendilerini yetiştirebilirler.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Hem ulusal hem de uluslararası düzeyde içerik üretimi, tasarımı, haber yazma ve reklam yazarlığı gibi alanlarda çalışırlar; Bireysel ve kurumsal düzeyde yürütülen kampanya yönetimi sürecinde farklı görevlerde bulunurlar; Kurumların halkla ilişkiler ve basın birimlerinde uzman ve yönetici olarak çalışırlar; Kamu, özel ve sivil toplum alanlarında iletişim uzmanı olarak çalışırlar; Kurumların dijital medya yönetimi sürecini yönetirler;
Üst Derece Programlarına Geçiş
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünde ya da bölümle ilgili alanlarda yüksek lisans ve bazı durumlarda doktora programlarına başvurabilir. Bu programdan mezun olmuş bir öğrenci Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı yüksek lisans ve doktora programlarından istediğine başvurabilmektedir. Lisanüstü Eğitim Ulusal Yönetmeliği’ne göre, öğrenciler yüksek lisans programlarına, lisans programlarındaki başarı seviyeleri ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’nda ilgili alanlarda aldıkları puanları esas alınarak kabul edilmektedirler. Bu bağlamda ulusal yönetmelikler ve her üniversitenin senatosu tarafından belirlenen yönetmelikler, adayların genel değerlendirmesinde ALES sonuçlarının ağırlığını belirleyecektir. Kurumların yönetmeliklerine bağlı olarak, başvurulan bölümlerin bazılarına kabul edilmek için yabancı dilde belirli düzeyde yeterlilik de gerekmektedir.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. . Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir. Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, uygulama, ödev, proje ve benzeri çalışmalardır. Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 Ölçme Yöntemleri: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Ara Sınav Final Sınavı Telafi Sınavı Ödev Değerlendirme Rapor Sunma Bilgisayarla Sunum Yapma Sınavlar: Öğrencilerin Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav ve bir ödev içerir. Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde "Ölçme ve Değerlendirme" başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır. Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur.
Mezuniyet Koşulları
Lisans eğitim-öğretim programı belirlenen derslerin her birinden yine belirlenen süre ve şekilde başarılı olmaya dayalı tek bir programdır. Eğitim-öğretim programındaki dersler dört kümeye ayrılmaktadır. Bunlar (1) üniversite genelinde ortak zorunlu dersler, (2) bölüm zorunlu dersleri, (3) bölüm içi seçmeli dersler ve (4) bölüm dışı seçmeli dersler kümesidir. Belirlenen ortak zorunlu, zorunlu ve seçmeli derslerden toplamda 240 AKTS'yi tamamlayan öğrenciler mezuniyete hak kazanırlar.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Adres: Erdoğan Akdağ Kampüsü Atatürk Yolu 7. Km 66900 Yozgat Email: iletisim.fakultesi@yobu.edu.tr Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Betül Sabahçı Email: betul.sabahci@yobu.edu.tr
Bölüm Olanakları
Bölümümüzde halkla ilişkiler ve reklam atölyesi olarak kullandığımız bir çalışma odamız bulunmaktadır. Bu atölyede öğrencilerin teknik ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarım yapabilecekleri 5 adet bilgisayar yer almaktadır. Bunun yanında şu anda kurulma aşamasında olan ve iletişim bilimleri alanında önemli kitapların yer aldığı bir okuma salonumuz kurulum aşamasındadır. Okulumuzda fakültemiz öğrencilerinin de yararlanabileceği Bozok FM radyo stüdyosu tüm öğrencilere staj imkanı sunmaktadır.

Program Çıktıları




Müfredat
0. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
3. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
4. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
5. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
6. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
7. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
8. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr